Omul responsabil pentru această iniţiativa parlamentară este Chris Davies, un membru Liberal Democrat din Partea de Nord-Vest a Angliei. Acesta a declarat că: “Între 1994 şi 2004 puterea maşinilor noi a crescut cu 28 de procente, făcându-le mai grele şi astfel mărind cantitatea de CO2 produsă, chiar dacă nici o ţară nu şi-a majorat limitele de viteză pentru a permite maşinilor să se folosească de puterea sporită”.
Raţionamentul iniţiatorului are mari lacune de logică şi putem începe direct cu creşterea greutătii. În realitate trendul a fost invers, motoarele mari şi grele au fost înlocuite de unele mai mici, mai eficiente, dotate eventual cu o turbină. În modul acesta puterea a crescut sau a rămas cel puţin la fel, în timp ce greutatea a scăzut. De asemenea un motor mai eficient înseamnă un consum mic, iar comparativ cu situaţia de acum 13 ani, în condiţiile unei rulări pe autostradă consumul a scăzut şi implicit emisiile de CO2 au fost reduse.