Cu ce e diferit de ceea ce pun de regulă în maşină? Îmi afectează motorul? Hai să vedem!

Autor: Alexandru Banu 15 sept. 2017 Știri auto
Cu ce e diferit de ceea ce pun de regulă în maşină? Îmi afectează motorul? Hai să vedem!

E10-le e un biocombustibil din benzină fără plumb şi 10% etanol. Azi e compatibil cu cele mai multe maşini şi e disponibil în aproape 70 de ţări. Deşi exită o directivă europeană care spune că ţările membre trebuie să introducă la pompă E10, în România – ca de obicei – mai aşteptăm până ne trezim cu o amendă de la Bruxelles (sau de pe unde or mai fi entităţi administrative europene).

Etanolul din compoziţia lui E10 e obţinut prin fermentarea amidonului rezultat din grâul făcut făină. Conform Organizaţiei de Cercetare Industrială şi Ştiinţifică a Commonwealth-ului (fostele colonii şi dominioane britanice), E10 produs în Australia – de exemplu – emite între 2% şi 5% mai puţin CO2. Pentru că are în compoziţie 35% mai mult oxigen, arderile sunt mai curate.

Ian O’ Hara, profesor de inginerie chimică la facultatea din Queensland, spune că soluţia de alimentare cu 10% etanol atacă mai puţin mediul înconjurător. Are emisii mai mici de gaze de seră. Pentru motor, E10 e la fel de bun ca benzina şi nu are nicio contraindicaţie. Nu are nici un randament mai mic (-3% energie comparativ cu RON 91) şi nici nu scade sau creşte consumul motorului.

Există însă un sfat care spune că dacă ai mers o perioadă pe benzină şi se acumulează impurităţi pe drumul spre filtru, e bine să-l schimbi repede după ce treci pe E10 pentru că etanolul dizolvă pe moment acele impurităţi şi le duce mai departe în filtrul de benzină. Concluzia e că etanolul e un combustibil la fel de bun ca benzina şi că e mai curat.

IATĂ AICI APLICAŢIA ONLINE ÎN CARE BAGI MODELUL MAŞINII ŞI ÎŢI SPUNE PE LOC DACĂ POŢI SĂ ALIMENTEZI CU E10


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide