Mulţi se bucură că Saab nu a fost îngropat, iar noul Saab 9-5 are un viitor asigurat. Iar acum
e clar că vom avea parte şi de versiunea pentru cei care au nevoie
de spaţiu mai mult pentru bagaje: Saab 9-5 Sport Combi.
Teoretic, această versiune ar trebui să apară pe piaţă chiar din
acest an, premiera lui Saab 9-5 Sport Combi fiind aşteptată
la Salonul Auto Paris 2010. Şi ce premieră!
În categoria breakurilor de clasă mare, este clar că,
deocamdată, legea o face triada germană Audi A6 Avant – BMW Seria 5 Touring – Mercedes Clasa E
T-Modell. Dar se pare că suedezii vor aduce un suflu nou în
această nişă, în primul rând sub aspectul designului.
După cum se poate observa din pozele spion cu maşina necamuflată, 9-5
Sport Combi are un stil avangardist, cu un spate inedit,
montanţii fiind disimulaţi astfel încât suprafaţa vitrată pare
continuă. Maşina arată, astfel, foarte sportiv, dar are şi un aer
temerar, lucru care le lipseşte concurenţilor.
Deocamdată, nu se ştiu detalii despre dimensiuni şi capacităţi,
dar este puţin probabil ca versiunea break a lui Saab 9-5 să
detroneze, din punctul de vedere al capacităţii pentru bagaje,
recordmenul categoriei, Mercedes Clasa E T-Modell.
La nivelul motorizărilor, vom avea parte de aceleaşi
propulsoare de pe berlină: un V6 turbo de 2,8 litri şi 300
CP, un 2,0 litri turbo de 220 CP şi un 1,6 turbo de 180 CP. Va
exista şi un diesel de 2,0 litri şi 160 CP, dar şi o versiune de
2,0 litri BioPower, care poate funcţiona cu biocombustibil E85.
Preţurile se estimează că vor porni din jurul sumei de 45.000
euro, breakul urmând a fi mai scump decât berlina. Există zvonuri
că Saab 9-5 Sport Combi va fi propus şi într-o versiune
crossover, în genul lui Subaru Outback, principala piaţă vizată fiind
cea americană.