După ce BMW a anunţat cu fanfară
noul sub-brand „i”, care va desemna maşinile electrice începând
cu i3 şi i8, iată că avem parte şi de primele poze spion cu
maşina electrică de oraş BMW i3. Maşină care se află în
teste intensive de iarnă –
vezi aici mai multe imagini.
Faţă de
prima schiţă oficială, care ne arăta un monovolum rotunjit şi
futurist, maşina de serie BMW i3 are o formă mult mai
convenţională, mizând pe ideea de space-box, pentru a le
oferi un spaţiu cât mai mare celor 4 pasageri. Conform bmwblog.com, maşina va
avea o lungime de circa 4 metri, şasiul va fi construit din
aluminiu, iar panourile caroseriei vor fi realizate dintr-un
material plastic special, ranforsat cu fibră de carbon.
Motorul electric va fi unul de 170 CP (cel de pe
recentul
BMW ActiveE) şi va fi plasat în partea din spate, puterea fiind
transmisă roţilor spate, în tradiţia BMW. Viteza maximă,
însă, va fi destul de mică faţă de aşteptările fanilor BMW,
cifrându-se la maximum 150 km/h, dar autonomia se anunţă decentă,
în jurul a 200 km.
BMW i3 va avea şi o versiune „range-extended”, care va
utiliza principiul de la
Chevrolet Volt – adăugarea unui motor termic şi a unui
rezervor de combustibil, dar nu pentru propulsia maşinii, ci pentru
încărcarea bateriilor litiu-ion. Ulterior, va mai fi oferită o
variantă cu două uşi şi două locuri pentru i3, cu nume de cod
Intracity Vehicle (probabil un concurent serios pentru smart ForTwo
electric), dar şi un monovolum cu 5 locuri, Urban Commuter
Vehicle.
Premiera mondială a versiunii de serie BMW i3 va avea loc la
Salonul Auto Frankfurt
2011, iar preţul de bază pentru acest model este
estimat la 40.000 euro.
ŢI-AI CUMPĂRA O MAŞINĂ ELECTRICĂ BMW I3?