26.06.2009: UPDATE VIDEO
24.06.2009:
După ce v-am prezentat schiţe cu maşina, atât oficiale, cât şi realizate de către noi, iată că vă putem pune la dispoziţie şi primele poze cu maşina reală. Aceasta a fost surprinsă de cei de la Car and Driver (spaniolii folosesc în continuare denumirea de Duster) în timpul testelor preliminare, însă este puternic camuflată. Cu toate acestea, putem cu uşurinţă identifica sigla Dacia pe grila faţă, dar şi forme foarte apropiate de cele deja vehiculate.
CREDEŢI CĂ SUB CAMUFLAJ SE ASCUNDE DACIA SUV? VEDEŢI AICI POZELE SPION
Cu toate acestea, ne surprind dimensiunile destul de mari, dar şi faptul că maşina de teste nu era una cu transmisie integrală. În ceea ce priveşte motorizările, cel mai probabil vom avea un 1,6 16v de 105 CP şi un 1,5 dCI de 105 CP. Dacă luăm în calcul raportul putere greutate şi exemplele din actuala gamă Dacia, nu ar fi excluse nici versiuni 1,6 8v de 90 CP şi 1,5 dci de 85 CP.
Pentru doritorii de versiuni mai puternice, ştirile nu sunt prea bune: următoarea treaptă de putere, de 130 CP, poate fi obţinută prin 1,9 dci, motor care nu va putea însă respecta viitoarele norme euro 5 sau prin 1,6 dci, un propulsor mult prea nou pentru a-l vedea pe o Dacie. Iar la capitolul benzinare avem iar două posibilităţi: 1,4 tCE de 130 CP, un motor foarte nou şi 1,6 16v de 128 CP. Am putea visa şi la 2.0 dCi, dar este puţin probabil ca Renault să dorească o bătaie cu modelul Koleos.
În ceea ce priveşte preţurile, ne aşteptăm ca versiunea de bază cu motor de 1,6 litri pe benzină şi transmisie doar pe roţile faţă să pornească de la 10.000 de euro. Lansarea va avea loc nu mai devreme de anul viitor. Totuşi, credeţi că la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia va prezenta un concept ce va prefigura viitorul SUV de serie? Sau oare vom vedea chiar modelul final?